poniedziałek, 17 czerwca 2019

Oczyszczacz powietrza a alergia – moja historia



Nie pisałam jeszcze o tym, ale odkąd pamiętam jestem alergiczką. Kiedyś myślałam, że wszystkie objawy znikną z wiekiem, jednak tak nie było. Jak się domyślacie, wiosna dla alergika nie jest ulubioną porą roku, każdy spacer kończy się podpuchniętymi oczami i katarem. Jak temu zaradziłam?
Od początku …
W lutym w tym roku trafiłam na wpis https://ranking-oczyszczaczy.pl/poradnik-czystego-powietrza/oczyszczacz-powietrza-dla-alergikow/, na którym przeczytałam o oczyszczaczach powietrza i alergii. To był impuls od którego wszystko się zaczęło. Miałam nadzieję, że właśnie oczyszczacz powietrza przyniesie ulgę i załagodzi wszelkie objawy alergiczne, dlatego zaczęłam szukać innych artykułów, porad, opinii oraz zaczęłam czytać recenzje wielu modeli oczyszczaczy.

Jako kolejny wpis trafiłam na blogu poświęconemu tematowi smogu: https://niebojsmoga.pl/sposoby-rozwiazywania-alergii-a-oczyszczacze-powietrza/. Ten wpis ostatecznie zdecydował, że zakupię dla siebie oczyszczacz powietrza.

Dowiedziałam się, że oczyszczacz powietrza działa podobnie do odkurzacza, ponieważ też posiada filtry HEPA. Te filtry odpowiedzialne są za zatrzymywanie nawet najmniejszych zanieczyszczeń takich jak pyły PM2,5 (obecne w smogu) czy po prostu kurz. Oczyszczacz dzięki wentylatorowi „wciąga” powietrze do środka, te przechodzi przez zestaw filtrów i zostaje wypuszczone jako już czyste powietrze wolne od zanieczyszczeń. Proste! Kolejnym krokiem był wybór tego odpowiedniego, dopasowanego do mojego pokoju. Wybrałam model bardzo polecany przez wielu użytkowników, a też wybrałam ten, bo mi się po prostu podobał J Pasował do mojego pokoju.

Mój pokój łączy się z przedpokojem ma ok. 40 m2, dlatego w marcu zdecydowałam się i zakupiłam większy model Klarta Stor firmy Klarta. Tutaj link do opisu tego modelu: https://klarta.pl/sklep/produkt/klarta-stor-gold-27.


Moja opinia po 3 miesiącach używania
Tak jak pisałam, tematem wpływu oczyszczaczy powietrza na alergię zaczęłam interesować w lutym, a swój pierwszy oczyszczacz kupiłam w marcu. Od tamtej pory mogę śmiało powiedzieć, że powietrze w domu zupełnie się zmieniło. Ciężko to opisać, ale od pierwszego włączenia, było czuć inne powietrze J

Jako, że w marcu pylenie roślin już było w pełni to był świetny czas na testy. Swoje spacery ograniczyłam do minimum, niestety mam na tyle silną alergię, że musiałam zrezygnować ze dłuższych spacerów na rzecz szybkich przemarszów do konkretnego celu. Za to w domu czułam się świetnie, objawy alergiczne odczuwalnie się zmniejszały – ustawał katar, noc przespana, brak kaszlu. Poza tym zauważyłam zmniejszenie się kurzu, co prawda nadal trzeba sprzątać, ale moim zdaniem odczuwalnie zmniejsza się jego ilość. Z czego jestem bardzo zadowolona.

Oczyszczacz posiada bardzo dobre parametry i nie będę ukrywać – cenę. Porównując ten model do innych dostępnych na rynku, albo takich od topowych producentów to uważam, że urządzenie ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Ważna jest też późniejsza eksploatacja, bo aby oczyszczacz skutecznie działał, trzeba często wymieniać filtry wymienne (trzeba to robić co ok. 3 miesiące zimą). Ja jeszcze swoich nie używałam, ale już przybrały ciemniejszą barwę.

Zużyte filtry (po 3 miesiącach używania) do Klarta Stor


Jak jest z Wami, są tutaj alergiczki? J Macie skuteczne sposoby na zminimalizowanie objawów alergicznych i normalne funkcjonowanie wiosną i latem?

4 komentarze:

  1. Najlepiej właśnie postawić na odświeżacz powietrza, ja coś dobrze o tym wiem... Dobrze jak właśnie ten wyposażony jest w filtr HEPA. Widziałam, że ten od Sharpa https://matrixmedia.pl/oczyszczacz-sharp-ua-hd40e-t-brazowy-glosnik-bluetooth.html ma trzystopniową filtrację - wstępną, zapachową, HEPA. Mając alergie na pewno warto postawić na coś lepszego, najlepiej od razu odświeżacz z nawilżaczem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Owszem oczyszczacz powietrza wnosi do domu wiele korzyści... Dzięki niemu zdecydowanie powietrze ma lepszą jakość. Także na pewno warto w coś takiego zainwestować. Ja przykładowo planuje swój kupić w sklepie Max Electro . Mam już upatrzony model.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczyszczacz powietrza to zdecydowanie dobra inwestycja. Podczas zakupu warto, także sprawdzić koszt samych filtrów np. Filtry do IDEAL AP 25. Często ludzie zapominają o filtrach, które długofalowo są najistotniejsze w całym procesie oczyszczania

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczyszczacze powietrza to rozwiązanie praktyczne, ekonomiczne i ekologiczne. Ja korzystam z tego produktu: https://lifeplanet.pl/blog/dobor-oczyszczacza-powietrza-poradnik-kupujacego

    OdpowiedzUsuń